Het mediaplatform Reddit heeft onlangs aangekondigd dat het zijn advertentieaanpak verandert om adverteren aantrekkelijker te maken. Een nieuwe vorm van advertenties genaamd ‘Free-form’ wordt geïntroduceerd, waarmee adverteerders hun reclame als gewone berichten kunnen plaatsen.
Het einde van duidelijk advertenties
Tot nu toe werden advertenties altijd duidelijk aangegeven, maar Reddit zal binnenkort advertenties hetzelfde uiterlijk geven als een normale Reddit-post. Adverteerders worden aangemoedigd om content te creëren voor het platform met tekst en foto’s, waarop gebruikers kunnen reageren zoals bij gewone posts.
Nieuwe advertentievorm
De nieuwe advertentievorm is nu beschikbaar voor bedrijven op Reddit. Via de Ad Manager hebben adverteerders toegang tot nieuwe templates om verschillende soorten advertenties te lanceren, zoals productintroducties of ‘deep dives’.
De aankondiging van deze nieuwe advertentiesoort heeft gemengde reacties opgeroepen onder Reddit-gebruikers. Velen maken zich zorgen over de vermenging van advertenties met reguliere berichten, terwijl Reddit de positieve resultaten uit hun tests benadrukt. Bedrijven die de nieuwe advertentievorm hebben toegepast, zoals Heinz en Takeaway.com, hebben een significante toename van klikfrequentie en betrokkenheid van de community opgemerkt.
Toenemende advertenties in de techwereld
Techbedrijven spelen steeds meer in op advertenties, met recente voorbeelden zoals Nvidia die advertenties introduceerde op hun gamestreamingplatform en Amazon op Prime Video. Zelfs WhatsApp overweegt een advertentieaanpak.