spot_imgspot_img

McDonald’s wereldwijd urenlang getroffen door ICT-storing

Fastfoodgigant McDonald’s ondervindt wereldwijd hinder door een ICT-storing, waardoor kassa’s en bestelzuilen in sommige Nederlandse filialen buiten werking zijn gesteld, met als gevolg dat klanten geen bestellingen kunnen plaatsen.  

Vestigingen in Nederland

Een woordvoerster van McDonald’s meldt dat het onbekend is hoeveel filialen in Nederland precies zijn getroffen. Met ruim 260 restaurants in Nederland is de omvang van de storing potentieel significant.

Oorzaak en oplossing onduidelijk

De oorzaak van de storing blijft onbekend, evenals het moment waarop deze zal worden opgelost. McDonald’s heeft wereldwijd meldingen ontvangen van soortgelijke problemen, waaronder in Japan, Nieuw-Zeeland, Australië en het Verenigd Koninkrijk.

McDonald’s Japan

McDonald’s Japan heeft op X verklaard dat de storing te wijten is aan een “fout in het systeem”. Klanten worden verzocht geduldig te wachten tot de dienstverlening is hersteld, terwijl het bedrijf zijn excuses aanbiedt voor eventueel ongemak.

Volgens de Nederlandse woordvoerder van McDonald’s zijn er nog niet eerder storingen van deze omvang geweest. Het exacte verlies aan omzet in de ochtenduren of de schade als gevolg van de storing is niet bekendgemaakt.

De impact van de ICT-storing op de wereldwijde activiteiten van McDonald’s en de verwachte duur van de onderbreking blijven vooralsnog onduidelijk. Klanten wordt geadviseerd de sociale media-kanalen van McDonald’s in de gaten te houden voor updates over de situatie. McDonald’s meldt dat de wereldwijde IT-storing weer is opgelost.

Meer over

Net binnen

spot_imgspot_img
Nederland
zeer lichte bewolking
2.4 ° C
4.5 °
0.6 °
91 %
2.5kmh
14 %
do
10 °
vr
10 °
za
9 °
zo
10 °
ma
5 °
spot_imgspot_img