LinkedIn heeft plannen aangekondigd om enkele games toe te voegen aan het zakelijke social media platform. Deze games zullen zich voornamelijk richten op puzzelspelletjes waarin spelers kunnen concurreren met hun connecties en andere bedrijven.
Ontdekking van nieuwe functies
Apponderzoeker Nima Owji stuit op code die hint naar de toevoeging van games op LinkedIn. Het bedrijf bevestigt aan TechCrunch dat ze werken aan “puzzelachtige games” om plezier te bevorderen, relaties te versterken en gespreksmogelijkheden te creëren.
Aankomende spellen
LinkedIn onthult enkele van de spellen waaraan ze werken, zoals ‘Queens’, ‘Inference’, en ‘Crossclimb’. Deze spellen omvatten activiteiten zoals het raden van woorden met zo min mogelijk hints. De scores van spelers worden zowel individueel als op bedrijfsniveau bijgehouden.
Competitie en vergelijking
Gebruikers kunnen hun scores vergelijken met die van hun connecties en zien hoe hun bedrijf presteert ten opzichte van andere organisaties. Het blijft echter onduidelijk wanneer deze games precies beschikbaar zullen zijn op het platform.